Strona domowa » Motoryzacja » Wyścigówka lexusa

Wyścigówka lexusa

Lexus zaprezentował samochód wyścigowy, bazujący na zmodyfikowanej wersji całkowicie nowego LC 500. Planowane jest rozpoczęcie testów tego samochodu jeszcze we wrześniu, a w następnym roku nowe coupe zadebiutuje w japońskich wyścigach serii Super GT, zastępując w nich model RC F.

LC 500 i jego wersja z napędem hybrydowym LC 500h to typowe coupe do przemierzania dalekich tras. Wersja wyścigowa istotnie różni się od nich, między innymi szeregiem modyfikacji mających na celu poprawę parametrów aerodynamicznych i obniżenie masy, a także specjalnie opracowanym na potrzeby wyścigów zespołem napędowym.

Efektowne nadwozie wyścigowego LC 500 charakteryzuje się między innymi mocno poszerzonymi nadkolami, muskularnie wyprofilowanymi spojlerami progowymi i licznymi wlotami strug powietrza, których zadaniem jest chłodzenie oraz zwiększanie siły dociskowej.

Podkreślają one aerodynamikę, dynamikę krzywizn i imponującą szerokość sylwetki flagowego coupe Lexusa, które zachowało przy tym charakterystyczne wyróżniki marki w postaci wciętego zarysu osłony chłodnicy i uformowanych na kształt litery L linii świateł.

Ten lekki, legitymujący się minimalną masą zaledwie 1020 kg, samochód wyścigowy napędzać będzie dwulitrowy, czterocylindrowy turbodoładowany silnik spalinowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, współpracujący z sześciostopniową, sekwencyjną skrzynią biegów.

Dane techniczne wyścigowego Lexusa LC 500: długość (mm): 4960, szerokość (mm): 1950, wysokość (mm): 1220, rozstaw osi (mm): 2750, rodzaj silnika: czterocylindrowy z turbodoładowaniem, pojemność skokowa silnika (cm3): 2000, układ zasilania paliwem: wtrysk bezpośredni, skrzynia biegów: sześciostopniowa, sekwencyjna, masa minimalna (kg): 1020.