Strona domowa » Gospodarka » Szansa na mikrodotacje dla kobiet
scena z: Paulina Młynarska, fot. Piętka Mieszko/AKPA

Szansa na mikrodotacje dla kobiet

Marka Vichy rozpoczyna program „Siła Kobiet”, w ramach którego wybranym organizacjom pożytku publicznego zostaną przekazane dotacje i mikrodotacje, które pomogą im w realizacji takich właśnie projektów. Warunkiem przyjęcia do programu jest to, by aplikująca organizacja powstała z inicjatywy kobiet i nadal była przez nie zarządzana. Szczegółowy regulamin programu można znaleźć na www.poczujswojasile.pl. Na zgłoszenia organizatorzy czekają do 30 listopada 2017.

Vichy to marka dla kobiet świadomych, które pielęgnują swoją skórę także po to, by wspierać swoją wewnętrzną siłę. Kosmetyki Vichy wzmacniając skórę, pozwalają kobietom czuć się pewnie. Celem programu zainicjowanego przez markę Vichy i realizowanego we współpracy z partnerami merytorycznymi jest wspieranie i promowanie siły kobiet.  Do programu „Siła Kobiet” Vichy zaprasza wszystkie organizacje pożytku publicznego, które zostały założone lub współzałożone przez kobiety i które nadal są przez kobiety zarządzane. W ramach programu zostaną przyznane  dotacje i mikrodotacje na realizację celów statutowych, 15 wybranych przez jury programu organizacji otrzyma po 2000 zł. Dodatkowo trzy spośród nich otrzymają dotacje w wysokości 20 000 zł.

Organizacje mogą zgłaszać się do programu w ramach trzech kategorii: Kobiety dla Zdrowia (działalność związana m.in. z profilaktyką zdrowotną), Kobiety dla Biznesu (działalność związana z aktywizacją zawodową i propagowaniem przedsiębiorczości kobiet) i  Kobiety dla Społeczeństwa (np. działalność związana z ekologią, sztuką czy równouprawnieniem). Aby zgłosić swoją organizację do programu należy wejść na stronę www.poczujswojasile.pl, zapoznać się ze szczegółowym regulaminem, wypełnić formularz zgłoszeniowy i wysłać go do organizatorów nie później, niż do 30 listopada 2017 r.

Do 31 grudnia 2017 r. jury zweryfikuje przesłane zgłoszenia i na tej podstawie wyłoni 15 finalistów, którym przyzna gwarantowane mikrodotacje. O tym, które organizacje otrzymają 3 główne dotacje zadecyduje głosowanie internautów. W jury programu zasiądą kobiety reprezentujące różne doświadczenia życiowe i różne postawy. Przewodniczącą jury jest  Paulina Młynarska, dziennikarka, pisarka, producentka telewizyjna i działaczka na rzecz praw kobiet, ale też kobieta biznesu, podróżniczka i certyfikowana  nauczycielka jogi. Wśród jurorów znalazła się także Bianca-Beata Kotoro, psychoseksuolog, psychoonkolog, terapeuta, psycholog społeczny a z pierwszego wykształcenia magister sztuki, artysta grafik, fotografik i architekt wnętrz. Trzecim jurorem jest  dr n. med.  Beata Imko – Walczuk, lekarz dermatolog-wenerolog, lekarz medycyny estetycznej. Izabela Dembicka-Starska to członkini zarządu Stowarzyszenia Klon/Jawor. Certyfikowana trenerka, prowadzi szkolenia dla NGO głównie z promocji i współpracy z mediami. Z kolei Magdalena Kosińska to doświadczona mentorka i liderka biznesu w branżach FMCG i kosmetycznej. Wielbicielka Italii i dwójki swoich synów. Dyrektor marketingu marki Vichy.

W listopadzie 2016 roku, na zlecenie marki Vichy, firma badawcza IQS przeprowadziła badanie eksploracyjne, które miało na celu doprecyzowanie, jak Polki rozumieją pojęcie „siły kobiet”. Badanie wykazało, że kobieca siła interpretowana jest zdecydowanie w inny sposób, niż siła męska.  Ta ostatnia kojarzona jest dość jednoznacznie z fizycznością, podczas gdy kobiecą siłę Polki traktują, jako określone nastawienie psychiczne. Siła kobieca jest ważnym elementem kobiecej tożsamości i nie podlega jednoznacznym kategoryzacjom. Jej elementy są różne dla różnych kobiet i wiążą się z indywidualnymi  doświadczeniami i priorytetami życiowymi. Co istotne, siła ta często nie jest uświadomiona. Kobiety łatwiej dostrzegają ją w innych kobietach, niż w sobie samych. Kulturowo są bowiem ukierunkowane na to, by własną siłę deprecjonować. To oczywiście sprawia, że często nie są w stanie w pełni wykorzystać potencjału, jaki w sobie noszą. Jeśli jednak kobiecie udaje się pokonać wspomniane kulturowe uwarunkowania, to jest w stanie „góry przenosić”. Często bowiem wykorzystuje siłę wewnętrzną do tego, by wspierać bliskie sobie osoby i ważne społecznie idee. To dlatego tak wiele kobiet stoi za sukcesem licznych kampanii i projektów społecznych realizowanych przez organizacje pożytku publicznego. Program społeczny Vichy „Siła Kobiet” ma za zadanie zachęcić kobiety do tego, by doceniły i pielęgnowały swoją wewnętrzną siłę, a także, dzięki przykładom silnych kobiet, którez powodzeniem realizują ważne i potrzebne społecznie inicjatywy, promować kobiety, którym to się udaje.

Vichy to marka stworzona przez dermatologa dr Prospera Hallera, który jako pierwszy odkrył dobroczynne działanie wody termalnej dla skóry. Jego przekonanie o konieczności naukowego podejścia do problemów skóry zaowocowało stworzeniem pierwszej na świecie serii kosmetyków, dostosowanych do różnych jej rodzajów. Ich receptury łączą w sobie dobroczynne dla skóry działanie wody termalnej i wiedzę farmaceutyczną. Skuteczność poszczególnych produktów jest potwierdzana w testach instrumentalnych i badaniach klinicznych.