Strona domowa » Motoryzacja » Range Rover Velar. Witamy w rodzinie

Range Rover Velar. Witamy w rodzinie

Velar to czwarty model w gamie Range Rover . Luksusowy SUV średniej wielkości to jak piszą producenci połączenie niespotykanej dotąd doskonałości, elegancji i technologii. W salonach sprzedaży będzie dsostępny już latem 2017 r.

Pierwszy luksusowy SUV ujrzał światło dzienne w roku 1970, gdy Land Rover przedstawił pierwszą generację modelu Range Rovera. Po upływie niemal półwiecza interpretacja modelu pozostaje aktualna i materializuje się w postaci czwartego członka rodziny Range Rover. Charakterystycznymi cechami nowego Velara są minimalizm, wizualna powściągliwość i innowacyjna technologia użytkowa.

Zniewalający, wyjątkowy design uwydatnia doskonałe proporcje, mocne, zdecydowane linie i wspaniałą sylwetkę. Minimalizm widoczny jest w supercienkich reflektorach Matrix Laser-LED i wysuwanych klamkach drzwi.

Nowoczesny system multimedialny Touch Pro Duo z dwoma 10-calowymi ekranami dotykowymi zapewnia wysoką funkcjonalność i intuicyjną obsługę auta. Lekka i sztywna budowa z elementami aluminiowymi poprawia osiągi, zwrotność i wydajność na drodze.

Dzięki rozstawowi osi 2 874 mm i inteligentnie zaprojektowanemu wnętrzu, Velar posiada bagażnik o pojemności 673 l i dużo przestrzeni dla podróżujących. Zawieszenie pneumatyczne (wyposażenie standardowe modeli sześcio-cylindrowych) zapewnia niezrównaną doskonałość jazdy, zaś system aktywnego zawieszenia (wyposażenie standardowe wszystkich modeli) gwarantuje komfort i panowanie nad samochodem.

Napęd All-wheel Drive z systemem Intelligent Driveline Dynamics oraz aktywna blokada tylnego mechanizmu różnicowego zapewniają doskonałą jakość jazdy na wszystkich rodzajach nawierzchni.

Samochód wyposażony jest w pionierskie technologie z zakresu jazdy terenowej, jak Terrain Response 2, All Terrain Progress Control, Low Traction Launch, Hill Descent Control (kontrola zjazdu ze wzniesienia) i Gradient Release Control.

Maksymalna masa holowanej przyczepy może wynieść 2500 kg, natomiast dzięki funkcji Advanced Tow Assist kierowca może zawracać pojazdem z przyczepą za pomocą regulatora obrotowego Touch Pro Duo bez potrzeby wykonywania przeciwskrętów.

Dostępne jest sześć jednostek napędowych, od Diesla Ingenium 2.0 180 KM z emisją CO2 od 142 g/km w cyklu mieszanym, po mocny silnik benzynowy 3.0 V6 380 KM ze sprężarką mechaniczną. Range Rover Velar wyposażony jest w zestaw zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, w tym autonomiczny system hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszych, Reverse Traffic Detection (wykrywanie ruchu podczas cofania) i Driver Condition Monitoring (monitorowanie stanu kierowcy).

Velar został zaprojektowany tak, aby zapewnić luksus i doskonałe wykończenie z możliwością prawdziwej jazdy terenowej. To nowy rodzaj Range Rovera przeznaczony dla nowego rodzaju klienta.

Stworzony całkowicie od nowa z wykorzystaniem lekkiej konstrukcji aluminiowej zaprojektowanej przez firmę Jaguar Land Rover, Velar to kolejny rozdział historii sukcesów rodziny Range Rover. Cechy charakterystyczne tego modelu to wizualny minimalizm i dbałość o każdy szczegół, które stanowią kolejny etap ewolucji DNA Range Rovera i zapowiadają następną generację modeli z tej serii.

Velar cechuje się zrównoważoną konstrukcją, od mocnych proporcji, poprzez ciągłość linii bocznych zbiegających się w tylnej części. Szeroki rozstaw osi zapewnia nie tylko elegancki wygląd, lecz także przestronne wnętrze.

Gerry McGovern, Land Rover Chief Design Officer, powiedział, że Velar to prawdziwa awangarda w gamie Range Rovera.  Wprowadza nowy wymiar w zakresie nowoczesności i elegancji marki. – Range Rover Velar wszystko zmienia – dodał.”

Obręcze aluminiowe o dużej średnicy, zwłaszcza modele 22-calowe, świetnie współgrają ze wspaniałą sylwetką i sprawiają, że Velar prezentuje się jeszcze lepiej.

Kluczowym elementem współczesnego wzornictwa jest zaawansowana technologia: Velar posiada najwęższe reflektory Matrix. Warto zajrzeć do środka, a zobaczysz doskonale zaprojektowane wnętrze – wyszukane, a zarazem pełne eleganckiej prostoty. Zostało ono zaprojektowane z niezachwianą wiarą w moc minimalizmu, a przełączniki ograniczono do niezbędnego minimum, aby stworzyć atmosferę spokoju i wyciszenia.

Cała technologia została zaprojektowana z myślą o systemie multimedialnym Touch Pro Duo, stanowiącym centralny element wnętrza pojazdu. W skład systemu wchodzą dwa dziesięciocalowe ekrany dotykowe HD całkowicie zintegrowane z powierzchnią i widoczne dopiero po uruchomieniu. Te cienkie ekrany są zharmonizowane z wnętrzem kabiny, przydając jej nowoczesnego wyglądu, który komponuje się z zewnętrznym wyglądem samochodu.

W parze z designem idą aspekty praktyczne: Velar może się poszczycić bagażnikiem o pojemności 673 l, największej w swojej klasie. Tapicerka wykonana jest z trwałego materiału, stanowiącego alternatywę dla tapicerki skórzanej. Materiał w kolorze Dapple Grey, wzbogacony wkładkami z tkaniny zamszowej w kolorach Ebony i Light Oyster, został opracowany we współpracy z firmą Kvadrat, wiodącym europejskim producentem tekstyliów wysokiej jakości.

Doskonałe właściwości jezdne i wysoki komfort jazdy Velar zawdzięcza lekkiej, sztywnej budowie z elementami aluminiowymi oraz podwójnymi wahaczami zawieszenia przedniego i tylnemu zawieszeniu Integral Link. Velar oferuje ponadto najwyższej klasy poziom bezpieczeństwa pasywnego, co zostało zweryfikowane najbardziej wymagających testów zderzeniowych na świecie.

Kompleksowy system zapewniający sześć poduszek powietrznych, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, w tym autonomiczny system hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszych, aktywny tempomat z funkcją jazdy w korku oraz adaptacyjny ogranicznik prędkości to najnowsze technologie bezpieczeństwa.

Velar posiada zaawansowany napęd All-Wheel Driver, zawieszenie pneumatyczne, prześwit największy w klasie – 251 mm (213 mm z zawieszeniem sprężynowym), największą w klasie głębokość brodzenia – 650 mm (600 mm z zawieszeniem sprężynowym), bezkonkurencyjne technologie systemów po
prawiających trakcję, w tym Terrain Response 2 oraz All Terrain Progress Control, a także, na wzór pozostałych modeli Range Rover, światowej klasy możliwości terenowe.

Doskonała wydajność i właściwości jezdne to efekt zastosowania wysokiej jakości jednostek napędowych, zarówno benzynowych jak i wysokoprężnych, połączonych z automatyczną 8-biegową skrzynią firmy ZF i napędem na cztery koła z systemem Intelligent Driveline Dynamics.

Czterocylindrowe silniki Diesel Ingenium są dostępne w wariantach 180KM z emisją CO2 na poziomie 142 g/km w cyklu mieszanym lub 240 KM z wysokim momentem obrotowym 500 Nm.  Do wyboru jest również nowy, zaawansowany czterocylindrowy silnik benzynowy Ingenium o mocy 250 KM i przyspieszeniu 0–100 km/h w ciągu 6,7 sekund. W tym roku w sprzedaży pojawi się także jego nowy wariant o mocy maksymalnej 300 KM.

Diesel V6 to połączenie momentu obrotowego 700 Nm ułatwiającego przyspieszenie oraz możliwości terenowe przy niskiej emisji na poziomie 167 g/km w cyklu mieszanym. Silnik benzynowy V6 ze sprężarką mechaniczną o mocy 380 KM odznacza się natomiast nadzwyczajną wydajnością i wyjątkowym brzmieniem oraz zapewnia przyspieszenie 0–100 km/h w jedyne 5,7 sekundy przed osiągnięciem prędkości maksymalnej ograniczonej elektronicznie do 250 km/h.

Modele Velar i Velar R-Dynamic są dostępne w wersji standardowej, S, SE i HSE. Aby nadać im bardziej wyszukany wygląd, klienci mogą również wybrać pakiet Black lub Luxury.

Najbardziej ekskluzywne modele First Edition będą dostępne na całym świecie, lecz wyłącznie w ciągu pierwszego roku produkcji. Są to modele jeszcze bardziej o topowej specyfikacji, wyposażone w silnik V6 3.0 benzynowy lub Diesla oraz całe mnóstwo dodatkowych elementów, jak rozszerzone, w pełni skórzane wykończenie wnętrza z tapicerką z perforowanej skóry Windsor w kolorze Nimbus lub Ebony, nagłośnienie Meridian Signature 1600 W, reflektory Matrix-Laser LED oraz 22-calowe felgi szprychowe z diamentowym wykończeniem.

Modele First Edition będą, jako jedyne, dostępne w kolorach Corris Grey, Silicon Silver i Flux Silver z satynowym połyskiem i lakierowane ręcznie w ośrodku Special Vehicle Operations firmy Jaguar Land Rover w Wielkiej Brytanii.

Velar został zaprojektowany i opracowany w ośrodkach rozwoju firmy Jaguar Land Rover w Wielkiej Brytanii, a jego produkcja będzie miała miejsce w zakładzie w Solihull. Pierwsze egzemplarze trafią do polskich salonów latem 2017 roku.