Strona domowa » Motoryzacja » Powraca ekskluzywny kabriolet
Mercedes-Benz S-Klasse Cabrio von 2015 und das S-Klasse Cabrio der Baureihe W 111.

Powraca ekskluzywny kabriolet

Nowy Mercedes – Benz Klasy S Cabriolet podąża tradycją auta z okresu 1961-1971. Niepowtarzalny, ekskluzywny design, wysmakowany wystrój kabiny i najnowocześniejsza technologia to elementy charakteryzujące koncepcje obu tych kabrioletów.

Dzisiaj, po 44 latach, przyjaciołom naszej firmy możemy znów zaoferować otwarty wariant Klasy S – podkreśla Ola Källenius, członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż osobowych Mercedesów. – Nowa Klasa S Cabriolet symbolizuje naszą pasję do ponadczasowej, ekskluzywnej mobilności – pasję, którą dzielimy z naszymi klientami.

Wraz z prezentowanym autem Mercedes-Benz ustanawia nowy standard w dziedzinie budowy najbardziej komfortowego kabrioletów na świecie. Udoskonalony system ochrony przed wiatrem, ogrzewanie okolic karku, podgrzewane podłokietniki i fotele – także z tyłu – oraz w pełni automatyczna, inteligentna klimatyzacja tworzą unikalną koncepcję kontroli klimatu w kabinie.

Nowa seria kontynuuje długą, wspaniałą tradycję luksusowych kabrioletów Mercedesa. Już w latach 20. ubiegłego stulecia producent ze Stuttgartu łączył przyjemność z jazdy pod gołym niebem z komfortem i bezpieczeństwem limuzyny. Od czasów powojennych kolejne topowe modele Mercedes-Benz były dostępne również jako szczególnie ekskluzywne warianty z otwartymi nadwoziami – począwszy od 170 S (W 136) z 1949 roku, 220 (W 187) z 1951 roku oraz 300 S (W 188) z roku 1952.

Po kabrioletach z rodziny „pontonów” – 220 S (W 180) i 220 SE (W 128), produkowanych w latach 1956-1960 – zaprezentowano otwarty model 220 SE Cabriolet z typoszeregu 111. To wyjątkowo elegancki, czteroosobowy kabriolet, którego design do dziś uchodzi za ponadczasowy. W ciągu kolejnych 10 lat produkcji Mercedes-Benz oferował pięćżnych wersji tej serii. Wyprodukowano 7013 egzemplarzy modelu. Od tamtej pory nie doczekał się on następcy – tradycję luksusowych otwartych Mercedesów pielęgnowała później nowa, dwuosobowa seria 107 oraz jej następcy z rodziny SL.

Kabriolety Mercedes-Benz należą dzisiaj do najbardziej poszukiwanych klasycznych samochodów – i odzwierciedlają to ich rosnące ceny. Według amerykańskiej firmy Hagerty, specjalizującej się w wycenie pojazdów zabytkowych, otwarty 280 SE 3.5 z ostatniego roku produkcji – 1971 – w stanie zasługującym na notę dwa kosztuje około 290 tys. dolarów. Jeszcze 10 lat temu było to 115 tys. dolarów. A wspomniana suma wcale nie należy do rekordowych: przykładowo, doskonale zachowany egzemplarz tego modelu na sierpniowej aukcji RM Auctions zmienił właściciela za 429 tys. dolarów.

Ostatni 6-cylindrowy model 280 SE (1969) w tej samej kondycji jest dziś wyceniany przez Hagerty na około 75 tys. dolarów – o 30 tys. więcej niż 10 lat temu. Cenę wczesnego 220 SE szacuje się na około 84 tys. dolarów.

Mercedes-Benz S-Klasse Coupé Cabrio ( A 217 ) 2015

Mercedes-Benz S-Klasse Coupé Cabrio ( A 217 ) 2015