Strona domowa » Motoryzacja » Nowe coupe mercedesa uwodzi
Mercedes-Benz C-Klasse Coupé C 250 d 4MATIC, hyacinthrot, Leder Porzellan/schwarz Mercedes-Benz C-Class Coupé C 250 d 4MATIC, hyacinth red, leather porcellain/black

Nowe coupe mercedesa uwodzi

Mercedes-Benz uzupełnia rodzinę klasy C o wersję coupé. Atletyczny, design nowego auta stanowi ucieleśnienie nowoczesnego luksusu, a jego kabina elegancję i szyk w sportowej formie. Dynamicznie zestrojone podwozie, opcjonalnie z zawieszeniem pneumatycznym, łączy wysoki poziom komfortu oraz niski poziom szumów i wibracji z doskonałym prowadzeniem. Przyczyniają się do tego również lekka konstrukcja, wyśmienita aerodynamika i mocne, a jednocześnie wydajne silniki. Zaawansowane systemy wspomagające zapewniają bezpieczeństwo najwyższego kalibru. Nowa klasa C coupé pojawi się na rynku w grudniu 2015 r.

Nowa klasa C coupé kontynuuje nasze najlepsze tradycje – zaznacza prof. Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania i rozwój. – Ale jej porywający, sportowy design to dopiero zapowiedź przyjemności z jazdy, jaka czeka kierowcę.

Jako najbardziej sportowy wariant klasy C, coupé wyraża swój charakter w emocjonującym, odrębnym stylu. Dynamicznie zaprojektowany przedni pas z diamentową osłoną chłodnicy i długą maską – nowe coupé ma o 60 mm dłuższy odcinek dzielący przednią oś od ściany grodziowej – płynnie przechodzi w profil z niskimi szybami i muskularnym tyłem. Pozbawione ram okna w drzwiach oraz zamocowane na nich lusterka tylko podkreślają sportowy charakter modelu.

Wyraziste linie i rzeźba karoserii sprzyjają efektownej grze światła i cienia. Charakterystyczną cechą coupé jest długie, opadające boczne przetłoczenie, które w przeciwieństwie do limuzyny ciągnie się aż za tylne nadkole. Atletyczną prezencję uzupełnia obniżone zawieszenie oraz większe obręcze.

Również kabina Klasy C Coupé w pełni odzwierciedla filozofię zmysłowego designu Mercedes-Benz. Chociaż ma młodzieńczy urok, zachowuje pełną dojrzałość ekskluzywnego samochodu sportowego. Konsolę środkową i panele drzwi wyróżniają płynne formy, a indywidualny charakter nowego coupé podkreślają dedykowane tej wersji elementy, jak na przykład specjalne, zintegrowane fotele czy automatyczne podajniki pasów. Kompozycja materiałów i ich wykończenie przywodzą na myśl ręcznie wykonane produkty z wysokiej półki i prezentują nowe spojrzenie na nowoczesny luksus – sportowy charakter nie wymaga tu kompromisów w zakresie komfortu czy stylu.

Nowa Klasa C Coupé ma o 80 mm dłuższy rozstaw osi od poprzedniczki, jest przy tym o 95 mm dłuższa i o 40 mm szersza. Wzrost wymiarów przede wszystkim przekłada się na większą przestronność w pierwszym rzędzie foteli. Więcej miejsca na wysokości ramion, bioder i nad głowami wygospodarowano zarówno z przodu, jak i z tyłu.

W gamie klasy C, wersja coupé oferuje do wyboru specjalne kombinacje odcieni tapicerki: brązowy i porcelanowy oraz – w odmianie Edition 1 – orzechowo-czarny z turkusowymi przeszyciami.

Coupé dysponuje bogatym wyposażeniem standardowym, a jego dynamizm dodatkowo podkreśla linia AMG, wyróżniająca się specjalnymi zderzakami i listwami progowymi zaprojektowanymi przez AMG, diamentową osłoną chłodnicy z chromowanym wykończeniem oraz 18-calowymi obręczami AMG. W kabinie linia AMG ma dodatkowe sportowe akcenty: ozdobioną czerwonymi przeszyciami tapicerkę ze sztucznej skóry Artico i mikrofibry Dinamica w kolorze czarnym, wielofunkcyjną sportową kierownicę ze spłaszczonym u dołu wieńcem oraz nakładki na pedały AMG. Korespondują z nimi okładziny z czarnego jesionu o otwartych porach oraz aluminiowe elementy kokpitu i drzwi.

Na życzenie oferowany jest również pakiet wnętrza Chrom, obejmujący m.in. eleganckie, chromowane wykończenie panelu wskaźników, otworów wentylacyjnych i klamek.

Zawieszenie nowej klasy C coupé zapewnia zwinne prowadzenie, wysoką przyczepność i dużą stabilność boczną przy zachowaniu wysokiego komfortu jazdy oraz niskiego poziomu szumów i wibracji. Przyczyniają się do tego nowa, czterowahaczowa przednia oś z zawieszeniem koła odizolowanym od kolumny oraz pięciowahaczowa oś tylna.

Standardowo coupé jest oferowane z zawieszeniem stalowym z aktywnym systemem tłumienia. Do wyboru są tu dwie wersje, obie obniżone względem limuzyny o 15 mm. Pierwsze to komfortowe zawieszenie Agility Control o sportowym charakterze, drugie sportowe zawieszenie z twardszymi sprężynami i amortyzatorami oraz układem kierowniczym Sports Direct-Steer. Zestaw ten sprawia, że Klasa C jeszcze bardziej żywiołowo reaguje na polecenia kierowcy.

Opcjonalnie Coupé jest dostępne z zawieszeniem pneumatycznym Airmatc z funkcją samopoziomowania. Elektronicznie sterowana, płynna regulacja siły tłumienia zapewnia optymalny komfort resorowania niezależnie od sytuacji, a jednocześnie pozwala wybrać jeden z kilku trybów pracy: sportowy, komfortowy lub zorientowany na obniżenie zużycia paliwa. W tym celu kierowca musi tylko sięgnąć do przełącznika wyboru profilu jazdy Dynamic Select i wybrać jedną z pozycji: ECO, Comfort, Sport, Sport+ lub Individual. Ostatni program służy do personalizacji ustawień pojazdu.

Mocne i wydajne 4-cylindrowe jednostki napędowe z funkcją ECO start/stop zapewniają sportowe osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa – w porównaniu z poprzednikiem to ostatnie spadło nawet o 27 procent. Każda z nich spełnia normę emisji spalin Euro 6.

Początkowo dostępne będą cztery wersje benzynowe i dwie wysokoprężna. Bazowa odmiana C 180 z jednostką o pojemności 1,6 litra rozwija moc 115 kW (156 KM), a mocniejsze – zasilane silnikiem 2-litrowym – odpowiednio: 135 kW/184 KM (C 200), 155 kW/211 KM (C 250) oraz 180 kW/245 KM (C 300). Słabszy z diesli generuje moc 125 kW/170 KM, a mocniejszy – 150 kW/204 KM. Oba korzystają z udoskonalanego silnika o pojemności 2,1 litra z przyjazną środowisku technologią oczyszczania spalin SCR.

Lekka konstrukcja z wysokim udziałem aluminium sprawia, że nowe Coupé jest lżejsze od poprzednika. Z lekkich stopów wykonano przednie błotniki, maskę i pokrywę bagażnika. Równocześnie, dzięki zastosowaniu wysokowytrzymałych materiałów, nadwozie nowego modelu ma wyższą sztywność. Pozytywnie wpływa to nie tylko na dynamikę jazdy oraz poziom hałasu, ale i na poziom bezpieczeństwa biernego. Pod tym względem coupé kontynuuje tradycje Mercedes-Benz – spełnia zarówno wszystkie wymogi lokalne i międzynarodowe, jak również surowe wymagania w zakresie bezpieczeństwa obowiązujące wewnątrz koncernu, bazujące na rzeczywistych scenariuszach wypadków.

Poza trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikami siły napięcia dla kierowcy, pasażera z przodu i podróżujących z tyłu wyposażenie klasy C coupé obejmuje adaptacyjne poduszki powietrzne czołowe, dodatkową poduszkę kolanową dla kierowcy, poduszki boczne z przodu, przednie i tylne kurtyny powietrzne oraz, opcjonalnie, tylne poduszki boczne.

Podobnie jak inne modele, nowa klasa C coupé oferuje szeroki zakres bezpłatnych usług mobilnych i internetowych z grupy Mercedes connect me. To m. in. automatyczne wzywanie pomocy (eCall), pomoc w razie wypadku lub awarii oraz obsługa posprzedażna. Zdalne usługi internetowe umożliwiają dostęp do informacji na temat pojazdu przez całą dobę. Przez internet można sprawdzić np., czy szyby zostały zamknięte, jaki jest stan licznika i ciśnienie w ogumieniu, można też zlokalizować auto, zdalnie otworzyć lub zamknąć drzwi oraz uruchomić albo wyłączyć ogrzewanie postojowe.