Strona domowa » Gospodarka » Nowa marka i miejsca pracy w Katowicach

Nowa marka i miejsca pracy w Katowicach

Teleperformance, światowy lider na rynku usług outsourcingu w zakresie telefonicznej obsługi klienta otworzył w Katowicach swój oddział. Firma Teleperformance Germany zdecydowała się zlokalizować tu swoją filię w wyniku przeprowadzonej wiosną kampanii „Zaangażujmy Śląsk”. Wcześniej rozważała inwestycje w Poznaniu, Gdańsku i Wrocławiu.

Kilka miesięcy temu firma przeprowadziła w Katowicach i Poznaniu targi pracy, dzięki którym chciała sprawdzić potencjał pracowniczy obu miast oraz kompetencje kandydatów.  Ze względu na stworzoną przez miasto atmosferę oraz kadrę wybrała stolicę Śląska. Prezydent Katowic przyznaje, że skorzystają na tym także mieszkańcy okolicznych miejscowości.

– Katowice wygrały i mam nadzieję, że firma Teleperformance też wygrała – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic, który nie krył zadowolenia z nowo pozyskanej firmy podczas konferencji prasowej. – Katowice wygrały tym, że mamy nowego, globalnego inwestora o dużych możliwościach rozwojowych, a Teleperformance zyskała partnera, Katowice, otwarte na udzielanie wsparcia dla dalszego rozwoju firmy.

Oddział Teleperformance, zlokalizowany w Katowicach, zakończył rekrutację do pierwszego zespołu, w którym pracuje 25 osób. Równocześnie firma pracuje nad pozyskaniem nowych projektów i cały czas prowadzi rekrutację, oferując międzynarodowe standardy pracy. Docelowo w contact center zlokalizowanym w budynku Alder w Górnośląskim Parku Przemysłowym pracę ma znaleźć około 250 osób.

– Katowicki oddział działa w oparciu o najwyższe standardy w branży, które zapewniają jakość obsługi klienta przy równoczesnej dbałości o satysfakcję pracowników zgodnie ze strategią Teleperformance zorientowaną na ludzi – mówi Thomas Güther, CEO Teleperformance Germany. – Zakłada ona, że „zadowoleni pracownicy z zadowoleniem obsługują klientów, co w rezultacie przekłada się na zadowolenie naszych klientów biznesowych i ich udziałowców.

Nowy oddział dynamicznie się rozwija, prowadzona jest więc rekrutacja wśród kandydatów z różnym doświadczeniem, przede wszystkim posługujących się biegle językiem niemieckim. Oferty pracy publikowane są w Internecie, firma współpracuje też z Biurem Karier Uniwersytetu Śląskiego, a w marcu planuje udział w Dniach Kariery organizowanych przez AIESEC Polska.

– Pierwszy zespół, pracujący od grudnia, jest już całkowicie wdrożony, niedawno mieliśmy też wizytę klienta biznesowego, który był bardzo zadowolony z warunków i efektów pracy zespołu – mówi Ewa Wesoły, menager Contact Center TPG w Katowicach. – Klienci sklepu internetowego są obsługiwani mailowo i telefonicznie, przymierzamy się też do uruchomienia chatu.

Wewnętrzne standardy zarządzania procesami i jakością w Teleperformance mają swoje korzenie w uznanych standardach branżowych. Ze względu na skalę działania grupy, jej globalny zasięg i dbałość o satysfakcję pracowników, standardy firmy wyróżniają się na tle branży. TPG działa zgodnie z normami TOPS (Standardy i Procesy Operacyjne Teleperformance), które zakładają m.in. to, że liderzy zespołów spędzają 80 procent czasu na informacji zwrotnej i coachingu pracowników. Pozwala to na efektywne zarządzanie procesami w firmie, a równocześnie daje pracownikom jasne wytyczne, co do ich możliwości kariery w firmie. Każdy pracownik zaczyna pracę od dwutygodniowego szkolenia, w czasie którego przygotowuje się do rozpoczęcia pracy z klientami największych globalnych marek. W pierwszym etapie pracownik pracuje z trenerem wewnętrznym poznając standardy pracy Teleperformance i biorąc udział w interaktywnych warsztatach symulacyjnych, w drugim etapie następuje praca z trenerem ze strony klienta biznesowego, dla którego świadczone są usługi. Co ważne, na bieżąco prowadzone są testy weryfikujące poziom wiedzy, co jest informacją zwrotną dla trenera, na jakich elementach należy się skupić w przypadku każdej z osób.

Przekazywanie informacji zwrotnej jest dla firmy ważne na każdym etapie – Po rozpoczęciu pracy każdy pracownik dostaje informację zwrotną od swojego lidera zespołu – mówi Ewa Wesoły. – Nie pozostawiamy też bez odpowiedzi żadnego z kandydatów, niezależnie od wyniku rekrutacji. Tym, co nas wyróżnia jest też podejście do rekrutacji, która u nas przebiega jednoetapowo, z poszanowaniem czasu kandydata. Zarówno obecni pracownicy, jak i ci, którzy dołączą do nas w najbliższym czasie, będą mieć szansę na szybkie awanse i karierę w międzynarodowej organizacji. Jest to wyjątkowa możliwość, którą może zaproponować tylko firma będąca na początkowym etapie rozwoju.

Grupa Teleperformance zatrudnia ponad 175 tys. osób w 271 centrach obsługi klienta zlokalizowanych w 62 krajach, z których obsługuje ponad 150 rynków na całym świecie, występując w imieniu największych międzynarodowych przedsiębiorstw działających w różnych branżach i sektorach gospodarki.