Strona domowa » Motoryzacja » Mercedes cieszy się z ubiegłorocznych sukcesów
Mercedes-Benz S-Klasse Cabrio ( A 217 ) 2015.S 500, Selenitgrau, Interieur: Leder porzellan/tiefseeblau

Mercedes cieszy się z ubiegłorocznych sukcesów

Spółka Mercedes-Benz Polska odnotowała w 2015 r. obroty w wys. 3 744 mln zł, co oznacza 18,1 proc. wzrostu w porównaniu do 2014 r. (3 170 mln zł). To najlepszy wynik w historii firmy.

To już piąty rok z rzędu, kiedy rośnie sprzedaż i udział w rynku. Sprzedaż ogółem samochodów osobowych 9 340 szt. (+24,6%), w tym 489 szt. to samochody dostawcze z homologacją osobową (Citan, Vito, Viano, Sprinter). W  2015 zadebiutowało wiele modeli: Mercedes-Maybach Klasy S, CLA Shooting Brake, GLS (GL po liftingu), GLE (ML po liftingu), GLE Copué, GLC (następca Klasy GLK) ,Klasa A po liftingu, SL, Klasa C Coupé, Klasa S Cabrio. Swoją premierę miało tez kilka aut z rodziny AMG: Mercedes-AMG GT, Mercedes-AMG C 63, Mercedes-AMG S 65 Cabrio oraz modele AMG Sport: C, GLE, GLE Coupé.

Zdecydowanie najpopularniejszym modelem 2015 była Klasa C. Auto znalazło w Polsce aż 1 376 nabywców i zostało liderem segmentu. Niewiele mniejszym zainteresowaniem cieszyły się GLA i CLA

Również Mercedes-AMG ma za sobą rekordowy rok. Sportowa marka Mercedes-Benz dostarczyła klientom na całym świecie 68 875 samochodów, o 44,6% więcej niż w roku 2014 r. A to oznacza, że w ciągu 2 lat jej sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie. Poza nowymi modelami z rodziny AMG Sports głównymi czynnikami ubiegłorocznego wzrostu były: Klasa C 63 oraz najmocniejsze wydania aut kompaktowych. Także nowy, opracowany niezależnie w Affalterbach Mercedes-AMG GT cieszył się bardzo dużą popularnością. Największymi rynkami zbytu Mercedes-AMG były: USA, Niemcy i Chiny. W Polsce zostało zarejestrowanych w 2015 r. 603 szt. mercedesów AMG. Najpopularniejszy okazał się S 63 AMG, na który zdecydowało się 134 klientów. Rok 2015 zapoczątkował zmianę oznaczeń modeli i wersji silnikowych. Powodem tego była coraz większa paleta wersji i związana z tym potrzeba przejrzystej identyfikacji klas i modeli. Wszystkie SUV-y otrzymały początkowe oznaczenie GL. Jedynym wyjątkiem jest model G. I tak np. klasa M została oznaczona skrótem GLE, wersja coupé tego modelu GLE Coupé, a SUV bazujący na klasie C, czyli następca GLK, to GLC. Wszystkie modele coupé oznaczone są początkowymi literami CL, a roadstery SL. Trzecia litera dopasowana będzie do modelu, na bazie którego są zbudowane. I tak np. nowy SLK został oznaczony skrótem SLC.

W roku 2015 rynek wzrósł we wszystkich segmentach samochodów dostawczych. W Polsce zarejestrowano 64 228 pojazdów, co oznacza wzrost o 15,3%. Premierą roku było Marco Polo. Klasa V została oficjalnym samochodem prestiżowej serii zawodów IRONMAN European Tour. Rozszerzono ofertę opcji w większości innych modeli, m.in. 4×4 dla Vito i Klasy V, serię dodatków do Citana, w tym silnik Euro VI. Powstały także pierwsze w Polsce VanPro Center – w Jankach, Sosnowcu i Wrocławiu otwarto autoryzowane salony i serwis poświęcone wyłącznie samochodom dostawczym.

To był także dobry rok dla ciężarowych Mercedesów. Największy wzrost zanotowano w segmencie 6-16 T, gdzie sprzedano 306 pojazdów – o 24,5% więcej niż w 2014 r. W sumie w 2015 r. klienci Mercedesa zarejestrowali 3 555 pojazdów: 2 707 sztuk w segmencie SZM (ciągniki siodłowe), 542 sztuki w segmencie NSZM (podwozia) i wspomniane już powyżej 306 sztuk w segmencie 6-16 T. Odnotowany wzrost na poziomie 16,55% nie pozwolił utrzymać się na pozycji wicelidera, ale zapewnił firmie miejsce w czołowej trójce.

15C911_45