Strona domowa » Motoryzacja » Lexus wciąż podbija rynek motoryzacyjny

Lexus wciąż podbija rynek motoryzacyjny

Czy wiecie, że w sierpniu 1983 na sekretnym spotkaniu w Japonii, prezes Toyoty dr Eiji Toyoda zapytał  drużynę strategów, inżynierów i projektantów: “Czy możemy stworzyć luksusowy samochód, aby konkurować z najlepszymi?” Zbudowano ponad 400 prototypowych pojazdów, 100 zostało poddanych crash testom, ponad 4.3 miliona kilometrów testowych zostało przejechanych w Japonii, USA i Europie. Ponad 1,400 inżynierów i 2,300 techników podjęło wyzwanie. Wówczas 60 projektantów, 24 drużyn inżynierów, i 220 pracowników zostaje zaangażowanych w projekt “F1”. Każdy detal został wyczerpująco przemyślany – co najmniej dwukrotnie bardziej dokładnie niż u konkurentów. Marka Lexus narodziła się w 1989 r. Pierwszy LS 400 zostaje wyprodukowany, wcielone setki nowych patentów i ustanowione nowe standardy dla jakości i wartości. 2,919 modeli zostało sprzedanych w pierwszym miesiącu po wyprodukowaniu. W 1990 r. Lexus LS400 został wprowadzony do Europy, zaś w 1991 r. w Ameryce, gdzie staje się dobrem luksusowym numer jeden importowanym do USA, wyprzedzając w sprzedaży BMW oraz Mercedes-Benz. W 1998 r. Lexus po raz pierwszy zostaje najlepiej sprzedającą się luksusową marką w USA, wyprzedzając krajowych producentów: Cadillac’a i Lincoln’a. Dokładną historię Lexusa można będzie przejrzeć w papierowym wydaniu magazynu Splendor.